Hodnocení lektora

Hodnocení lektora je nástroj, díky němuž získáváme hodnocení studentova pokroku ve vymezeném časovém období. Nejedná se o diagnostický nástroj, jelikož studenta nijak neprověřuje, naopak shrnuje postřehy do ucelené podoby, klasické diagnostické nástroje pak velmi vhodně doplňuje o dlouhodobější pohled; zatímco testové nástroje dávají výstup na základě studentova jednorázového výkonu, lektor ve svém hodnocení vždy pohlíží na hodnocené období jako na celek.


Hodnocení lektora je rozdělené do 3 částí: stanovení studentovy úrovně na škále dle SERR, hodnocení studentova přístupu k výuce (zda se účastní lekcí, vypracovává domácí přípravu apod.), hodnocení pokroku v jednotlivých oblastech (gramatický stroj jazyka, slovní zásoba, mluvený projev apod.).


Hodnocení je stavěné pro přehledné předání kýžené informace - minimalizovali jsme textová pole a výrazně se zaměřili k efektivnímu uchopení výstupu přes číselnou škálu (1-4 jako ve škole).


Hodnocení lektora může být (a často je) kombinováno s testovými nástroji, které velmi vhodně doplňuje právě o dlouhodobý pohled na studenta, v protikladu k momentální diagnostice poskytnuté testem.


Volba konkrétního formátu hodnocení vychází z diskuze mezi jazykovou školou a klientem; jako jazyková škola můžeme s ohledem na cíl monitoringu a žádaný výstup konkrétní typ hodnocení pouze doporučit.